První příspěvek je zde! aneb Jak to všechno začalo…

Odjakživa mě bavilo se písemně vyjadřovat a zapisovat si postřehy ze života.

 

K tomu se dříve používaly deníky. Psali jste si někdy deník? Nebo si ho možná pořád píšete? Já sama jsem si několikrát deník psát začala, ale nikdy jsem to nevydržela více než pár dní. Jediný deník, který se mi zachoval, je z období základní školy. Mám ho schovaný na bezpečném místě a vždycky se dobře pobavím, když si v něm čtu. Moje další deníkové pokusy jsou dávno ztracené. A možná to tak je lepší…

 

Když jsme jako malé se sestrou jezdily s rodiči na dovolené, zkoušeli nás naši ponouknout k tomu, abysme si psaly “turistický deník”. Myslím, že něco jsme i sepsaly, a vzpomínám si, že tam byly i vlepené pohledy nebo fotky, ale zase – kdo ví, kde je tomu konec.

 

Dalšími mými ranými literárními díly byly několikastránkové prázdninové dopisy s kamarádkou Dášou. Mimochodem, píšeme si dodnes, protože nyní žijeme každá v jiné zemi, já nerada skypuju a osobních setkání není mnoho. Jenom to už nejsou dopisy, ale zprávy na FB a občas nějaký ten pohled.

 

Mnohem později jsem si začala opět zapisovat poznámky z cest. Tentokrát už byly z mého samostatného cestování (Anglie, Norsko apod.) a psala jsem je do počítače. Díky tomu se taky dochovaly a dnes z nich můžu čerpat.

 

Na vysoké škole jsem díky zvolenému oboru (anglistika) něco psala pořád. Esej sem, esej tam, no a na konci obligátní díla – bakalářka a diplomka. Na výšce jsem také začala poprvé přemýšlet nad blogem. Ale jelikož do školy jsme toho museli napsat víc než dost, na nějaké soukromé spisování nebyl ani čas, ani chuť.

 

Po výšce jsem začala mimo jiné překládat a v současnosti také pracuji na pozici, kde prakticky osm hodin denně něco píšu či překládám. Zdá se ale, že teď už mám ten čas i chuť se pustit i do svého vlastního psaní a témata, kterých se chci držet.

 

Tento blog bude, jak je asi z názvu patrné, hlavně o mém velkém koníčku, cestování. Mám ale v hlavě i pár dalších nápadů, které do této oblasti moc nepatří. I pro mě tak bude překvapením, co se z tohoto blogu nakonec vyklube. Snad vydrží déle než deníkové pokusy.

 

Leave a comment

