Výlet do České republiky

Na konci srpna jsme jeli na dovolenou do České republiky (a na Mallorku, ale o tom bude zase další příspěvek). Jeli jsme ke mně domů, do Buchlovic, takže jsme nejenom cestovali, ale také trávili čas doma s rodinou a kamarády. Tento příspěvek je o třech výletech, které jsme během pěti dnů, které jsme strávili v ČR, zvládli.

Rasová - former sandstone mineV pátek jsme jeli nejprve do Uherského Hradiště. Ráno jsem tam musela oběhat pár věcí a pak jsme se vydali na hřiby na Rasovou. Rasová je oblast u slovenských hranic pojmenovaná po bývalém pískovcovém lomu. Mám s tímto místem spojeny krásné vzpomínky – když jsem byla malá, často jsme jezdili na prázdniny na blízkou chatu. Rasová - former sandstone minePodnikali jsme výlety po celém okolí… do lomu, často jsme se zastavili v blízké restauraci, většinou jsme však chodili do lesa. Nebyla jsem tam už hrozně dlouho a páteční odpoledne bylo pro takový výlet jako dělané. Šli jsme se podívat do lomu. Dnes vypadá jinak, než jak si ho pamatuju, ale je to pořád velice pěkné místo. Spousta rákosí, vážky… Okolní lesy jsou báječné na houbaření. Mně v Anglii chození na houby chybí. Jasně, mohla bych se prostě sebrat, zajet si někam do lesa a něco nasbírat, ale asi bych se bála ty houby pak sníst. HMushroomub existuje velké množství druhů a v Anglii mohou třeba růst jiné, než znám. Každopádně na Rasové jsme našli dobrých hub spoustu, mnohem víc, než jsem čekala, tak jsem byla spokojená. Teď už je mám všechny nakrájené a usušené (díky, mami!). Minulý týden jsem část z nich použila v jednom z mých oblíbených jídel – vepřovém na smetaně s houbami.

V neděli jsme jeli do Lednice na jižní Moravě. Najdete tam krásný zámek s rozlehlým parkem. Celý lednicko-valtický aIMG_7320reál je od roku 1996 zapsaný v UNESCO. Poté, co jsme zaparkovali auto, jsme se rozhodli jít koupit lístky na prohlídku. Dostali jsme se až na tu, co začínala ve tři, takže jsme měli dostatek času na procházku po velké zámecké zahradě s jezery. Jako první jsme zamířili na louku, kde se v rozličných stáncích prodávalo mnoho druhů zboží – keramika, sýry, víno, palačinky – a taky langoše. Myslím, že tady to bylo poprvé, co jsme v Čechách viděli někoho prodávat langoše s česnekem, zakysanou smetanou a sýrem, což je dle mého přítele ten správný způsob konzumace. Každý z nás si IMG_7334koupil jeden a s plnými pusami jsme se vydali podél jezera k typickému cíli procházek v parku, minaretu. Minaret se zrovna opravoval, takže jsme ho nemohli obdivovat v jeho plné kráse, ale i tak jsme mohli vyjít 302(!) schodů a vychutnat si úchvatný výhled. Z vyhlídky můžete vidět lednický zámek i pálavské kopce. Pořídili jsme pár fotek, sešli dolů a vydali se zpět k zámku, abychom stihli prohlídku. Prohlídka zámku byla výborná. Interiéry byly bohatě vybavené a zdobené a slečna průvodkyně nám pověděla zajímavosti ze života majitelů zámku i jeho ostatních obyvatel. Po prohlídce již byl nejvyšší čas nasednout do auta a vyrazit domů.

Naším pondělním cílem bylo Brno – město, ve kterém jsem strávila pět let na vysoké škole a které mám opravdu ráda. Přijeli jsme po poledni, zaparkovali ve Vaňkovce a vydali se na malý okruh, který jsem v neděli naplánovala. Bohužel jsme z okruhu museli vypustit kostnici, protože ta je v pondělí zavřená. Začali jsme výstupem na Petrov s jednou ze dvou dominant Brna, katedrálou sv. Petra a Pavla. IMG_7433Podívali jsme se dovnitř a sešli dolů do města na Zelný trh, který zrovna bohužel rekonstruovali. Pokračovali jsme na blízké Kapucínské náměstí, kde jsme navštívili kapucínskou kryptu. Je to velice zajímavé místo. Ani se mi nechtělo věřit, že jsem tam dřív nikdy nebyla! V hrobce najdete mumie místních mnichů, barona Trencka, známého rakouského vojáka, a několika šlechticů. Baví mě chodit dívat se na mumie, do kostnic apod., takže tato krypta pro mě byla velmi zajímavým místem.

Když jsme vyšli z krypty, sešli jsme dolů na Masarykovu ulici, která spolu s Českou ulicí tvoří páteř centra města. Prošli jsme Náměstím svobody se známými černými hodinami a vydali se směrem ke Špilberku. Zastavili jsme se v kavárně Podnebí na espresso a horkou čokoládu s červeným vínem (kterou můžu jedině doporučit). Pak jsme pomalu vyšli na Špilberk, což je druhá dominanta Brna. Najdete zde hrad s katakombami, ale tam už jsme se rozhodli nejít, tak jsme se jen pokochali výhledem na město. Čas utíkal a my jsme před sebou ještě měli…

…výstavu Bodies Revealed (Odhalená těla)! Tuto výstavu jsem chtěla vidět, protože minule, když byla v Čechách, jsem nešla. Vždy mě fascinovalo lidské tělo a medicína, takže jsem si to nemohla nechat ujít. Vystaveny byly skutečné části těl, zdravé či poškozené nemocemi, i celá lidská těla s vypreparovanými částmi. Celá výstava byla rozdělena do částí podle orgánových soustav lidského těla. V každé místnosti byli studenti medicíny a lidé se jich mohli zeptat na cokoliv o výstavě nebo o tom, jak lidské tělo funguje. Celkově byla výstava menší, než jsem čekala, ale i tak se mi moc líbila.

Pak jsme už jeli domů. Úterý jsme strávili balením, loučením a cestováním. Až kolem pěti hodin jsme přiletěli do Palmy na Mallorce… a o tom, co se dělo dál, bude zase příští příspěvek! Zůstaňte na příjmu!

Leave a comment

