Wales: Llandudno, Aber Falls a Holyhead

(březen 2015)

Jak jsem psala v minulém příspěvku, v březnu jsme tady ve Stoku měli na návštěvu kamaráda z Maďarska. Po sobotním výletu do Peak Districtu jsme se v neděli vydali opačným směrem – do Walesu. Naším plánem bylo navštívit městečko Llandudno, vodopády Aber Falls a město Holyhead.

Když chceme naše přátele nebo rodinu vzít na nějaké pěkné místo, většinou jedeme do Llandudna, krásného přímořského městečka s promenádou podél pláže, molem, lanovkou, ze které je nádherný výhled a která Vás zaveze na vrchol Great Orme, se starými měděnými doly… můžete tu strávit pěkný den či dva. Počasí je zde většinou hezké – anebo jsme měli většinou štěstí. A až budete mít Llandudna dost, můžete pokračovat na jiná zajímavá místa: na jihu je národní park Snowdonia (článek o našem dřívějším výletu do Llandudna a Snowdonie najdete zde), na západě Wales. Tam i tam je spousta turisticky zajímavých míst. Nedaleko najdete i několik hradů, které doporučuji nevynechat z itineráře, například Conwy nebo Caernafron.

Tentokrát jsme v Llandudnu strávili jen chvíli a pokračovali k vodopádu Aber Falls, cca 20 minut na západ. Prošli jsme se k vodopádu a zpět.

Poté jsme vyrazili do Holyhead, největšího města na ostrově Anglesey. Chtěli jsme navštívit zdejší maják a zkusit, jestli neuvidíme delfíny. Bohužel maják byl zavřený a žádné delfíny jsme neviděli. Nicméně bylo příjemně a výhled (i bez delfínů) stál za to.

Holyhead - lighthouse (maják)
Holyhead – maják

Mraky byly za sebou seřazeny v pruzích. Nejlepší bylo, když se slunce schovávalo za jedním z takových pruhů, což vytvářelo zajímavé světlo. Paprsky slunce se dotýkaly hladiny moře a vytvářely odlesky.

Po cestě k autu jsme přes plot zahlédli v zahradě jednoho domku pár koz. Nejdříve jenom tak postávaly, ale pak jedna z nich najednou vyskočila na schody a párkrát ťukla hlavou do dveří. Za chvíli se dveře otevřely a kozy dostaly nějaké krmení. Chytré kozy!

Holyhead - goats

Jediné, co nás na Holyhead zklamalo, bylo, že jsme se pak nemohli jít nikam najíst. Bylo pět hodin odpoledne, objeli jsme snad celé město a všude nám řekli, že jídlo vydávají jen během oběda a potom až od šesti večer. Pravda, byla neděle a sezóna ještě nezačala, ale i tak…

Jednoho dne se do Holyhead určitě vrátíme… snad budeme mít víc štěstí a maják bude otevřený a v moři se budou prohánět delfíni.