Nalezeno na netu – jídlo a pití

V poslední době jsem si začala ukládat do záložek články o gastronomii nebo o cestování, které mě zaujaly a o které bych se s vámi chtěla podělit. Většina je sice v angličtině (první takový článek najdete zde), ale pár se mi nahromadilo i v češtině. Tady jsou některé týkající se jídla:

Na stránce idnes.cz mě zaujaly články o lahůdkářství Food Story a výrobci sypaných čajů Sonnentor.

Pro ty, co radši sledují videa, doporučuju pořad Jídlo s.r.o., ve kterém Roman Vaněk nahlíží pod pokličku přípravy nejrůznějších výrobků, od gumových medvídků přes paštiky či foie gras po české klasiky jako Kofola, Salko či pardubický perník. Případně je k dispozici celá řada pořadu Peklo na talíři, ve kterém se pan Vaněk věnoval spíše zkoumání obsahu výrobků a jejich porovnávání. Také poukazoval na to, čeho si všímat na obalu při nákupu – např. v díle Jak poznat dobrou šunku.

Na závěr pro vás mám dvě čokoládové stránky: chocoMe a Jordi’s Chocolate. Čokolády chocoMe se vyrábí v Budapešti a tam jsem je taky na vánočním trhu poprvé viděla. Na první pohled mě upoutaly velké tabulky čokolády posypané velkými kousky ovoce. Jak jsem později zjistila, toto ovoce se suší mrazem, nejspíš proto vypadalo tak dobře. Na nabídku chocoMe v češtině se můžete podívat zde. Jordi’s je pro změnu zase česká firma. Čokolády si u nich můžete vybrat například podle země původu bobů, procenta obsahu kakaa (i 90 nebo 100 %), typu mléka (kravské, ovčí i kozí) či přísad (kakaové boby nebo různé druhy koření či čaje).

Ochutnali jste některé z těchto čokolád? Které – a chutnaly vám?

 

 

Leave a comment

